Change text size

Nie mogę zalogować się do USOS-a

Artykuł dotyczy kłopotów z logowaniem się do napisanej przy pomocy narzędzi Oracle Forms aplikacji USOS, a nie obsługiwanej przez przeglądarki aplikacji USOSweb. Nazwą konta dostępowego do aplikacji USOSweb jest zwykle PESEL użytkownika a problemy z logowaniem wymagają kontaktu z pracownikami Biura Informatycznej Obsługi Studiów (BIOS).

Zakładam, że oprogramowanie służące do połączenia się z aplikacją USOS jest zainstalowane na komputerze, odpowiednie konta są założone, hasła znane a sieć działa poprawnie. W przeciwnym przypadku proszę zwrócić się do serwisu komputerowego o pomoc. Jak to zrobić opisane jest w artykule #22: Potrzebna pomoc serwisu komputerowego, co mam zrobić?



Przypadek pierwszy,

po kliknięciu w uruchamiającą aplikację USOS ikonkę pojawia się następujące okienko logowania:

 

USOS - ekran logowania



Jeśli po wpisaniu nazwy użytkownika aplikacji USOS (zwykle jest to pierwsza litera imienia i nazwisko bez polskich znaków diakrytycznych) i hasła zobaczymy taki ekran:

 

USOS błędne hasło


lub taki:

 

USOS błędne hasło


to problem dotyczy konta dostępowego aplikacji USOS (które nie ma nic wspólnego z kontem pracowniczym) lub konfiguracji komputera. W kazdym razie w obu przypadkach niezbędna będzie interwencja serwisu
komputerowego. Co zrobić opisane jest w artykule #22: Potrzebna pomoc serwisu komputerowego, co mam zrobić?

Przypadek drugi,

po kliknięciu w uruchamiającą aplikację USOS ikonkę pojawia się następujące okienko logowania:

Logowanie z uzyciem poświadczeń domenowych

 

W tym przypadku wpisujemy hasło do konta pracowniczego w polu hasło lub (bezpieczniej) kilkamy na przycisk "Użyj innego konta", a następnie w polu "Nazwa użytkownika" wpisujemy nazwę konta pracowniczego (numer legitymacji) poprzedzoną prefiksem "uczelnia\" i hasło do konta pracowniczego.

 

Inne poświadczenia

 

Zaznaczamy "Zapamiętaj moje poświadczenia" i naciskamy "OK". Powinien pojawić się ekran logowania do aplikacji USOS. Jeśli zobaczymy jednak ekran taki jak poniżej:

 

Poświadczenia nie działają

 

oznacza to, że wpisano błędne hasło. Proszę ponownie wpisać poprawne tym razem hasło lub, jeśli nie pamiętamy hasła przejść do artykułu "Zapomniałem hasła, jak można je odzyskać?".

Możliwe jest również (choć rzadkie) wystąpienie innego problemu z uruchomieniem USOS niż niepoprawne hasło. Są to przypadki hasła (mowa tu o haśle do konta pracowniczego) przeterminowanego (nie zmienianego dłużej niż 60 dni) bądź zablokowanego konta pracowniczego (np z powodu przekroczenia liczby nieudanych logowań). Najprościej sprawdzić to w sposób opisany w artykule "Nie mogę zalogować się na swoje konto pracownicze, co może być przyczyną?".